Új Statham-franchise születik? Bitang jó lett a Meg 2.

486368_4742622_updates.jpg

65 millió évvel ezelőttről indulunk, egy remekbe szabott őskori jelenettel, amiről két mondás azon nyomban az eszünkbe juthat: elsőként a durvább "erősebb kutya szeretkezik", másodjára meg Qui-Gon Jinn híres-hírhedtté vált szállóigéje (ami jelen esetben tökéletesen passzol): mindig van egy nagyobb hal.

Hát nagy hal van itt, az biztos. A kritikák lehúzóak, de miért? Komolyan nem értem, hogy aki beül egy Őscápás/Statham filmre, az mit vár? Én, amit vártam, 110%-ig megkaptam. Azért írtam 110%-ot, mert sokkal többet is kaptam, mint vártam

- felhőtlen szórakozást,

- hamisítatlan moziélményt

- és egy körülírhatatlan jókedvet a film után, hogy "Na végre egy olyan film, ami tényleg megérte a mozijegy árát".

A sztoriról bővebben nem beszélnék, azt úgyis bárki el tudja olvasni a film bármelyik adatlapján. Amit sejthet mindenki, hogy megint őscápákkal lesz probléma - de ezzel együtt az emberekkel is, mivel árulás árulás hátán is várható a film során.

Az alkotók nyilván nem bírták ki, fura is volt, hogy az első részben Stathamtől egy darab ütést nem láthattuk... a második részben ezt azonnal pótolták, Statham akcióhősként tér vissza és 1 percen belül lever jó néhány szemetelő rosszfiút. Bár nem csak ő, a stáb minden tagja szuperhőssé avanzsál. Különösen élvezetes DJ átalakulása - ilyen jó karakterfejlődést 2 rész között már rég láttunk, hihetetlen vicces a túlélőpakkosluivuttyontáska.

Meg 2 movie poster (b) - 11" x 17" - Jason Statham - Meg 2 The  Trench poster | eBay

És még a régi kedvenc szereplőnk, Pippin, a kutya is visszatér...

Azért van egy kis Alkonyattól pirkadatig utóérzésem, mert a film olyan, mint ha két rendező rakta volna össze. Az első felében egy izzasztó, barát/barátnő kezét markolászgatós, feszültséggel teli akció-sci-fi-horror-thrillert kapunk 7000 méter mélységből, a második részben pedig egy qrva vicces akció-katasztrófa-vígjátékot. Lehet hallgatni a károgókra, hogy nem vicces, elcsépelt, gagyi stb. nyilván ízlések és pofonok, ami biztos, hogy nekem nagyon működött, s ahogy vége lett a moziban a filmnek, szívem szerint azonnal néztem volna meg újra. Az első résznél jobb.

apropó: én csak most tudtam meg, hogy van hozzá alapirodalom. Steve Alten: Meg: A Novel of Deep Terror című 1997-ben megjelent könyve, ami holnap már a könyvespolcomon lesz - persze magyarul, első kiadás, a címe pedig egyszerűen ellenállhatlan: Meg, a jurassic cápa! - és ezen kívül még van 7 rész!!!

Jöhet egy újabb Statham-franchise, én vevő vagyok rá!